Kasutus > Laste kasvatamisel

Saate teada, kuidas vältida primitiivseid vigu teatud geneetiliste iseärasustega laste kasvatamisel ( vältida lubamatuid möödapanekuid lapse arengus).
Mitte nõuda lapselt seda, mis geneetiliselt ei ol etalle omane. Kuidas arvesse võtta tema individuaalseid eripärasid.
Kas suudate kindlaks määrata:
• Millised on iseloomu jõulised omadused? Agressiivsuse tase.
• «Karu jõud – lapse aru»- mis teha? Ohtlikud illusioonid lapse arengu osas.
• Kas laps hakkab pidevalt tundma pressingut ümbritsevate poolt?
• «Kriminaalsed» kalduvused, ebastandartsus. Kuidas pöörata need õiges suunas?
• Laps suure hulga realiseerimata soovidega.
• Initsiatiivsus, osavõtmatus või vastupidi? Mida tuleks kindlasti arvesse võtta?
• Julgus kuni häbematuseni välja või argus? Korrigeerimise võimalus.
• Kuivõrd tugevad on lapse geneetilised intellektuaalsed anded? Tüüpilised vead ja milleni need viivad.
• Ärrituvuse tase. Kui teravalt kõike südamesse võtab? Ohutustehnika. Mida teha?
• Mitmetahuline intellekt. Tüüpilised vead.
• Kalduvus intriigidele.
• Informatsioonile «liimileminek», informoholism.
• Võime sattuda erinevatesse ebameeldivatesse olukordadesse.
• Kuivõrd tugevad on praktilised-ärialased kalduvused.
• Soe, pehme, või «kuivik»?
Kalduvus moraalitsemisele.
• Kõrgenenud enesehinnang. Ohutustehnika.
• Lihalikud kalduvused. Seksuaalsus (kvantitatiivne või kvalitatiivne).
• Kinnine iseloom, kui palju hoiab laps endas. Kuidas see iseloomuomadus võib tekkida. Mida tuleks kindlasti arvesse võtta.
• Kahepalgelisus. Kuid võib see lapsel välja kujuneda.
• Kangekaelsuse olemasolu. Mida teha.
• Vastuhaukumise olemasolu, kalduvus huligaansetele tegudele.
• Solvumine, haavumine.
• Printsipiaalsus. Mida tuleks teada.
• Sisemine rahulolu või mitterahulolu iseendaga. Selle väljendamine.
• Kalduvus ilustamisele, äärmused, hälbed.
• Oskus või oskamatus hinnata, milleni viivad ühed või teised teod.
• Kuivõrd «soe» või range on suhtumine ümbritsevatesse.
• Artistism.
• Kalduvus teha kõike «lõdvalt». Plussid ja miinused. Ohutustehnika. Mida teha.
• Kuivõrd suur on tõenäosus, et laps kasutab ajusid «lõdvalt ». Lapsevanemate ohtlikud illusioonid. Milele pöörata tähelepanu.
• Kalduvus ekstreemile. Tõmme «kangelaslikele-hullumeelsetele» tegudele. Ettevaatusabinõud.
• Jäärapäisus. Mida teha.
• Kalduvus võidelda, vastu puigelda.
• Valetamise tase.Kas võib uskuda kõike, mida laps räägib?
• Tundelisus või labasus. Mida tuleks arvesse võtta. Kuidas MITTE kasvatada matsi.
• Pedant või «laiskvorst». Korrigeerimise võimalus kasvatuse teel.
• Kõrgenenud psühholoogiline plastilisus (halva kasvatuse korral kuni sigadusteni välja). Mida teha.
• Äärmustesse laskumine.
• Närvisüsteem: nõrk või tugev. Kuidas laps võib manipuleerida vanematega, vanaemadega, vanaisadega jne.
• Kui kiiresti tegutseb, nt. õpingutes jne.
• Provokatiivsuse olemasolu. Kuivõrd hakkab takistama rahulikku elu endal ja teistel (kodus, lasteaias, koolis jne.). «Hall kardinal». Mida teha.
• Jne. 

                                     
 
 
 
 Copyright © 2008-2012, L-Contact OÜ, E-mail: info [at] l-contact.ee